.
ZWROTY I REKLAMACJE
.
I. ODSTĄPIENIE OD UMOWY – ZWROTY TOWARÓW
- Klient będący jednocześnie konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 (czternastu) dni od dnia doręczenia mu przedmiotu umowy (wejścia w posiadanie rzeczy). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem. Przedmiotowe oświadczenie powinno zawierać informacje pozwalające na określenie umowy, której dotyczy i może zostać złożone na Formularzu odstąpienia od umowy, którego wzór stanowi załącznik nr 1 (poniżej link).
- Oświadczenie można wysłać drogą elektroniczną na adres: office@pieris.com.pl bądź też listownie na adres: Kamila Respondek Pieris Immobilier, ul. Jana Pieloka 16, 46-300 Olesno, Polska z dopiskiem „ZWROT”. Sklep Internetowy zobowiązany jest drogą e-mailową przesłać Konsumentowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W razie odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot środków pieniężnych powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie trzydziestu dni roboczych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Jeśli płatność nastąpiła za pośrednictwem karty, przelewu na rachunek bankowy Sklepu lub szybkiego przelewu, należność zostanie zwrócona na konto, z którego zrealizowano płatność.
- Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo wstrzymania się ze zwrotem otrzymanych płatności do chwili otrzymania przedmiotu zamówienia z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.
- W razie odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest ponieść we własnym zakresie koszty zwrotu Towaru do PIERIS HOME. Zwracany towar konsument powinien odesłać w ciągu 14 (czternastu) dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres: Kamila Respondek Pieris Immobilier, ul. Jana Pieloka 16, 46-300 Olesno. Wszelkie zwroty muszą być poprzedzone uzgodnieniem terminu przyjęcia towaru. Sklep internetowy nie przyjmuje paczek odesłanych za pobraniem.
- Konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru wraz ze wszystkimi dokumentami, nośnikami oraz instrukcjami, które otrzymał oraz ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości przedmiotu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania przedmiotu zamówienia.
- Rozpoczęcie procesu zwrotu możliwe jest wyłącznie za okazaniem dowodu zakupu zwracanego towaru, tj. dokumentu potwierdzającego sprzedaż.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
- świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą tj. zamówienia specjalne, o których mowa w niniejszym regulaminie,
- świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,
- świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu 14 dni od dnia jej zawarcia,
- dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,
- umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,
- dostarczania prasy,
- usług w zakresie gier hazardowych.
- Przepisy dotyczące konsumenta, zawarte w ust. 1-8, stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
II. PROCEDURA SKŁADANIA REKLAMACJI
- W przypadku umów zawieranych z klientami będącymi jednocześnie konsumentami w rozumieniu art. 22 Kodeksu cywilnego, sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową w przypadku jej stwierdzenia przez klienta przed upływem 2 lat od dnia dostawy do klienta. Klient obowiązany jest do zawiadomienia sprzedawcy o stwierdzonej niezgodności towaru z umową w terminie 2 miesięcy od dnia stwierdzenia takiej niezgodności.
- Sklep Internetowy zwolniony jest od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli klient wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
- Produkty oferowane przez sklep, oznaczone jako „handmade” są wytwarzane ręcznie w zakładach rzemieślniczych oraz manufakturach. Akceptując regulamin Klient przyjmuje do wiadomości, że:
- produkty drewniane mogą nosić naturalne cechy drewna jak niewielkie dziury, przetarcia, nierówności, rysy, sęki, pęknięcia niezagrażające stabilności mebla, różnice w odcieniu w zależności od użytego surowca,
- wzór szwu może nieznacząco się różnić,
- tkanina może posiadać zagięcia lub zmarszczenia materiału.
- Wymienione cechy nie mogą być podstawą reklamacji.
- Sklep Internetowy zobowiązany jest drogą e-mailową przesłać Konsumentowi potwierdzenie otrzymania formularza reklamacyjnego. Następnie należy wypełnić Formularz reklamacyjny, którego wzór stanowi załącznik nr 2 (poniżej link) oraz wysłać go drogą elektroniczną na adres: office@pieris.com.pl bądź też listownie na adres: Kamila Respondek Pieris Immobilier, ul. Jana Pieloka 16, 46-300 Olesno, Polska, z dopiskiem „REKLAMACJA”. Sklep Internetowy zobowiązany jest drogą e-mailową przesłać Konsumentowi potwierdzenie otrzymania formularza reklamacyjnego.
- Rozpoczęcie procesu reklamacji możliwe jest wyłącznie za okazaniem dowodu zakupu zwracanego towaru, tj. dokumentu potwierdzającego sprzedaż.
- W celu ułatwienia procesu reklamacyjnego, w miarę możliwości klient proszony jest o przesłanie dokładnego opisu towaru niezgodnego z umową wraz z dokumentacją fotograficzną.
- Sprzedawca, w ciągu 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania reklamowanego towaru wraz z niezbędną dokumentacją (w tym formularzem reklamacyjnym), ustosunkuje się do reklamacji towaru zgłoszonej przez klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść klienta, sprzedawca doprowadzi towar do stanu zgodnego z umową zgodnie z żądaniem klienta poprzez naprawę lub wymianę na nowy. Jeśli wymiana lub naprawa narażałaby klienta na znaczne niedogodności, sprzedawca, zgodnie z żądaniem klienta, obniży cenę lub zwróci – na skutek odstąpienia przez klienta od umowy – pełną należność za reklamowany produkt w ciągu 14 (czternastu) dni.
- W przypadku umów zawieranych z klientami nie będącymi jednocześnie konsumentami w rozumieniu art. 22 Kodeksu cywilnego, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
- W przypadku towaru objętego gwarancją producenta klient może reklamować produkt posiadający wady:
- korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji,
- korzystając z uprawnień przysługujących klientowi będącemu jednocześnie konsumentem w rozumieniu art. 22 Kodeksu cywilnego wobec sprzedawcy w związku z niezgodnością towaru z umową.
- Przepisy dotyczące konsumenta, zawarte w ust. 1-10, stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Załączniki:
Załącznik nr 1 – Formularz odstąpienia od umowy POBIERZ
Załącznik nr 2 – Formularz reklamacyjny POBIERZ