.

ZWROTY I REKLAMACJE

.

I. ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZWROTY TOWARÓW

  1. Klient będący jednocześnie konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 (czternastu) dni od dnia doręczenia mu przedmiotu umowy (wejścia w posiadanie rzeczy). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem. Przedmiotowe oświadczenie powinno zawierać informacje pozwalające na określenie umowy, której dotyczy i może zostać złożone na Formularzu odstąpienia od umowy, którego wzór stanowi załącznik nr 1 (poniżej link).
  2. Oświadczenie można wysłać drogą elektroniczną na adres: office@pieris.com.pl bądź też listownie na adres: Kamila Respondek Pieris Immobilier, ul. Jana Pieloka 16, 46-300 Olesno, Polska z dopiskiem „ZWROT”. Sklep Internetowy zobowiązany jest drogą e-mailową przesłać Konsumentowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  3. W razie odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot środków pieniężnych powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie trzydziestu dni roboczych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.  Jeśli płatność nastąpiła za pośrednictwem karty, przelewu na rachunek bankowy Sklepu lub szybkiego przelewu, należność zostanie zwrócona na konto, z którego zrealizowano płatność.
  4. Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo wstrzymania się ze zwrotem otrzymanych płatności do chwili otrzymania przedmiotu zamówienia z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.
  5. W razie odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest ponieść we własnym zakresie koszty zwrotu Towaru do PIERIS HOME.  Zwracany towar konsument powinien odesłać w ciągu 14 (czternastu) dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres: Kamila Respondek Pieris Immobilier, ul. Jana Pieloka 16, 46-300 Olesno. Wszelkie zwroty muszą być poprzedzone uzgodnieniem terminu przyjęcia towaru. Sklep internetowy nie przyjmuje paczek odesłanych za pobraniem.
  6. Konsument zobowiązany jest do zwrotu  Towaru wraz ze wszystkimi dokumentami, nośnikami oraz instrukcjami, które otrzymał oraz ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości przedmiotu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania przedmiotu zamówienia.
  7. Rozpoczęcie procesu zwrotu możliwe jest wyłącznie za okazaniem dowodu zakupu zwracanego towaru, tj. dokumentu potwierdzającego sprzedaż.
  8. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
  1. świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą tj. zamówienia specjalne, o których mowa w niniejszym regulaminie,
  2. świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,
  3. świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu 14 dni od dnia jej zawarcia,
  4. dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,
  5. umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,
  6. dostarczania prasy,
  7. usług w zakresie gier hazardowych.
  1. Przepisy dotyczące konsumenta, zawarte w ust. 1-8, stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

II. PROCEDURA SKŁADANIA REKLAMACJI

  1. W przypadku umów zawieranych z klientami będącymi jednocześnie konsumentami w rozumieniu art. 22 Kodeksu cywilnego, sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową w przypadku jej stwierdzenia przez klienta przed upływem 2 lat od dnia dostawy do klienta. Klient obowiązany jest do zawiadomienia sprzedawcy o stwierdzonej niezgodności towaru z umową w terminie 2 miesięcy od dnia stwierdzenia takiej niezgodności.
  2. Sklep Internetowy zwolniony jest od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli klient wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
  3. Produkty oferowane przez sklep, oznaczone jako „handmade” są wytwarzane ręcznie w zakładach rzemieślniczych oraz manufakturach. Akceptując regulamin Klient przyjmuje do wiadomości, że:
  1. produkty drewniane mogą nosić naturalne cechy drewna jak niewielkie dziury, przetarcia, nierówności, rysy, sęki, pęknięcia niezagrażające stabilności mebla, różnice w odcieniu w zależności od użytego surowca,
  2. wzór szwu może nieznacząco się różnić,
  3. tkanina może posiadać zagięcia lub zmarszczenia materiału.
  • Wymienione cechy nie mogą być podstawą reklamacji.
  1. Sklep Internetowy zobowiązany jest drogą e-mailową przesłać Konsumentowi potwierdzenie otrzymania formularza reklamacyjnego. Następnie należy wypełnić Formularz reklamacyjny, którego wzór stanowi załącznik nr 2 (poniżej link) oraz wysłać go drogą elektroniczną na adres: office@pieris.com.pl bądź też listownie na adres: Kamila Respondek Pieris Immobilier, ul. Jana Pieloka 16, 46-300 Olesno, Polska, z dopiskiem „REKLAMACJA”. Sklep Internetowy zobowiązany jest drogą e-mailową przesłać Konsumentowi potwierdzenie otrzymania formularza reklamacyjnego.
  2. Rozpoczęcie procesu reklamacji możliwe jest wyłącznie za okazaniem dowodu zakupu zwracanego towaru, tj. dokumentu potwierdzającego sprzedaż.
  3. W celu ułatwienia procesu reklamacyjnego, w miarę możliwości klient proszony jest o przesłanie dokładnego opisu towaru niezgodnego z umową wraz z dokumentacją fotograficzną.
  4. Sprzedawca, w ciągu 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania reklamowanego towaru wraz z niezbędną dokumentacją (w tym formularzem reklamacyjnym), ustosunkuje się do reklamacji towaru zgłoszonej przez klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
  5. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść klienta, sprzedawca doprowadzi towar do stanu zgodnego z umową zgodnie z żądaniem klienta poprzez naprawę lub wymianę na nowy. Jeśli wymiana lub naprawa narażałaby klienta na znaczne niedogodności, sprzedawca, zgodnie z żądaniem klienta, obniży cenę lub zwróci – na skutek odstąpienia przez klienta od umowy – pełną należność za reklamowany produkt w ciągu 14 (czternastu) dni.
  6. W przypadku umów zawieranych z klientami nie będącymi jednocześnie konsumentami w rozumieniu art. 22 Kodeksu cywilnego, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
  7. W przypadku towaru objętego gwarancją producenta klient może reklamować produkt posiadający wady:
  1. korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji,
  2. korzystając z uprawnień przysługujących klientowi będącemu jednocześnie konsumentem w rozumieniu art. 22 Kodeksu cywilnego wobec sprzedawcy w związku z niezgodnością towaru z umową.
  1. Przepisy dotyczące konsumenta, zawarte w ust. 1-10, stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Załączniki:

Załącznik nr 1 – Formularz odstąpienia od umowy POBIERZ

Załącznik nr 2 – Formularz reklamacyjny POBIERZ